Jak uruchomić własny sklep internetowy?

96% Polaków robi zakupy online, prawdopodobnie w celu uniknięcia tłumów lub zaoszczędzenia czasu. Szybko staje się preferowanym sposobem dokonywania zakupów, branża handlu detalicznego online generuje biliony przychodów rocznej sprzedaży.

kopalnia skyJednak sprzedaż online nie ogranicza się tylko do znanych marek i gigantów handlu detalicznego, takich jak Amazon – zwykli ludzie mogą założyć własne sklepy internetowe w zaciszu własnego domu. Więcej na ten temat: https://uruchamiamsklep.pl/.

Uruchomienie witryny e-commerce jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej dzięki opcjom:

  • Niedrogie: Istnieje wiele sposobów, aby założyć nowy sklep e-commerce z niewielkim lub żadnym kosztem ogólnym

  • Łatwo: Czasami nie musisz nawet mieć własnego produktu; niektóre sklepy e-commerce działają dzięki wysyłce kurierskiej.

  • Opcje: Niezależnie od tego, czy jesteś ekspertem technologicznym, czy nowicjuszem, istnieje platforma e-commerce, która Ci odpowiada.

Jeśli jesteś na początkowym etapie planowania tworzenia witryny e-commerce, uspokój się, aby uniknąć wyboru projektu, zanim zdecydujesz się na podstawowe rodzaje funkcji e-commerce, które musisz uwzględnić.

Niektóre z tych funkcji są już wbudowane w niektóre platformy handlu elektronicznego, podczas gdy inne mogą wymagać zbudowania na zamówienie.

Bez względu na to, jak planujesz je wdrożyć, oto podstawowe rodzaje funkcji handlu elektronicznego, których potrzebujesz, aby odnieść sukces online.

Łatwość użycia

Prostota jest znakiem dobrego projektu, a 76% konsumentów się z tym zgadza. Mówią, że najważniejszą cechą dobrej strony internetowej jest łatwość użytkowania.

Dzięki łatwości użytkowania oznacza to pomaganie kupującym uzyskać to, czego chcą szybciej i bez zbędnej złożoności, która mogłaby powstrzymać ich ewentualny zakup. Możesz wdrożyć tę koncepcję poprzez:

  • Tworzenie kategorii zakupów,

  • Dodawanie filtrów,

  • Włączanie możliwości porównywania.

Dodatkowo ułatw sobie znajdowanie recenzji klientów, często zadawanych pytań i informacji na temat rodzajów zasad handlu elektronicznego, których przestrzegasz (takich jak wysyłka i zwroty), aby pomóc kupującym szybciej podejmować decyzje.

Zainwestuj w witrynę internetową o prostym, pozbawionym bałaganu projekcie i upewnij się, że witryna ładuje się tak szybko, jak to możliwe.

Szybkość witryny

Szybkość strony jest wskaźnikiem łatwej w obsłudze strony internetowej i ma wiele podobieństw z możliwością konwersji użytkowników. Sprzedawcy internetowi dosłownie mają sekundy na dokonanie sprzedaży, ponieważ zmniejszający się czas koncentracji (8 sekund) wpływa na zachowania zakupowe w e-handlu.

51% kupujących online podaje powolne ładowanie stron jako główny powód rezygnacji z zakupu, a te wolno ładujące się strony kosztują rynek e-commerce ogromną ilość pieniędzy rocznie. W oparciu o monitorowanie danych dotyczących rzeczywistej aktywności użytkowników od głównych sprzedawców detalicznych zwiększenie prędkości witryny z 8 do 2 sekund może zwiększyć współczynnik konwersji o 74% (!).

Już wiesz, na co zwrócić uwagę – czas założyć własny sklep.