W jaki sposób indywidualizować ubrania robocze?

Sposobów na indywidualizację odzieży roboczej jest wiele. Oto trzy podstawowe poziomy, po których porusza się większość przedsiębiorstw.

Można powiedzieć, że identyfikacja wizerunkowa odzieży roboczej może odbywać się na trzech poziomach. W zależności od potrzeb i przyjętej strategii może być subtelna lub bardzo silna. Wszystko zależy od tego, jakie preferencje mają osoby decydujące o działaniach marketingowych i piarowych.

Wszystko zależy od potrzeby

Są branże, w których odzież robocza to obowiązek wymagany przez przepisy. Wiele przedsiębiorstw stara się jednak ubierać pracowników w dopasowane do ich strategii wizerunkowej uniformy niezależnie od regulacji prawnych. Niektóre ograniczają się do jednakowych zestawów odzieży, inne idą dalej.

Choć decyzja o tym, jak bardzo odzież ma być zindywidualizowana zależy od konkretnej sytuacji, warto wiedzieć, w jaki sposób można to zrobić. W najprostszym ujęciu o identyfikację wizualną można dbać na trzech podstawowych poziomach. Pierwszy to proste emblematy firmowe, zawierające logo. Drugi – nadruki dopasowane do przekazu, który chce podkreślać przedsiębiorstwo. Trzeci to całkowicie indywidualne uniformy, o formie właściwej dla konkretnej organizacji.

142530490492808800

Poziom pierwszy: emblematy

Niezaprzeczalną zaletą tego rozwiązania jest jego prostota. Naszycie firmowego loga nie wymaga ingerencji w strukturę ubrania, wystarczy wskazać miejsce i przyszyć emblemat. Z łatwości wprowadzenia tego rozwiązania wynika inna korzyść – niskie koszty wdrożenia.

Z drugiej strony taki rodzaj identyfikacji wizualnej może być przez potencjalnych klientów nie zauważy. Stąd takie proste emblematy wykorzystywane są z reguły przez tych pracowników, którzy nie mają bezpośredniego kontaktu z klientami, nie są też za bardzo eksploatowani.

Poziom drugi: nadruki

Dla tych przedsiębiorstw, które wymagają czegoś więcej, rozwiązaniem mogą być nadruki na odzieży. Tutaj poziom skomplikowania usługi jest nieco wyższy. Trzeba wziąć pod uwagę nie tylko problemy z umieszczaniem takich nadruków, ale też konieczność dokładnego przemyślenia tego, co się na nich powinno znaleźć.

Taka opcja pozwala jednak na znacznie lepszą identyfikację pracowników. Nie tylko dlatego, że od razu widać, z kim mamy do czynienia, ale też ze względu na dodatkową możliwość dodatkowej selekcji – określenia, w jakim dziale pracuje dana osoba czy jaką pełni funkcję.

Poziom trzeci: wzory indywidualne

Najwyższym poziomem są ubrania robocze, które projektowane są z uwzględnieniem wymagań konkretnej organizacji. Przykładem mogą być tutaj uniformy używane przez kurierów czy odzież stosowana w barach szybkiej obsługi. Ich krój jest na tyle charakterystyczny, że na pierwszy rzut oka rozpoznać można konkretną markę.

Taka usługa z pewnością sprzyja wykorzystaniu znanego z psychologii efektu aureoli, ma jednak jedną wadę. Jest stosunkowo droga, w związku z czym nie zawsze jest dostępna dla każdego przedsiębiorstwa. Z drugiej strony warto traktować ją jako inwestycję – bo przecież rozpoznawalność marki przekłada się na przychody firmy.

Autor artykułu
artykuł został przygotowany we współpracy ze specjalistami z CWS-Boco

Polecamy również:
Zabezpieczenie zawartości paczki