Witryna online salonu kosmetycznego – kilka pomocnych wskazówek
Każdy salon powinien mieć profesjonalną stronę internetową z marketingiem poczty elektronicznej, SEO, rezerwacją online, zasadami e-commerce i elektronicznymi upominkami do sprzedaży. Strona internetowa profesjonalnego salonu przyciągnie też klientów. Oto kilka przydatnych wskazówek na temat stworzenia takiej witryny!
Wybierz szablon.
Upewnij się, że wybierzesz najbardziej odpowiedni projekt. W Google jest tysiące szablonów z motywem paznokci, włosów, znajdzie się też szablon dla tematów takich jak spa czy depilacja laserowa (tutaj przykład akademiazdrowejskory.pl). Znajdź najbardziej odpowiednią opcję i kup ją.
Znajdź projektanta / dewelopera do zbudowania swojej witryny.
Zapytaj znajomych, czy nie wiedzą może, kto może zbudować profesjonalne witryny za rozsądną cenę. Poinformuj ich, że masz szablon i potrzebujesz pomocy do modyfikacji.
Dodaj opis „O nas”
Musisz poinformować odwiedzających / potencjalnych klientów, którzy wchodzą na witrynę internetową salonu piękności, trochę o tym, kim jesteś i czym się specjalizujesz. Jeśli jest to robienie fryzur – opisz to, a jeśli twoją specjalizacją będzie depilacja – to nie zapomnij skupić się właśnie na tym.
Dodaj stronę serwisową.
Lista wszystkich oferowanych usług i cen oferowanych w salonie firmy musi znaleźć się na tej stronie. Spróbuj oferować co najmniej 1-3 wyjątkowe usługi, których konkurenci nie mają, jak np. mezoterapia igłowa. Odróżni cię od nich i pomoże Google przyciągnąć klientów do Twojej witryny.
Dodaj stronę galerii.
Musisz pokazać swoją pracę. Ludzie lubią oglądać portfolio lub próbki pracy. Będzie to pomagało im zdecydować, czy jesteś profesjonalistą, czy nie. Pamiętaj, aby robić zdjęcia wszystkich klientek przed i po pracy, by później za ich zgodą przesłać je do swojej witryny.
Dodaj stronę „Skontaktuj się z nami”.
Dodaj Mapy Google, aby klienci mogli zobaczyć, gdzie znajduje się spa lub salon, a także formularz, w którym mogą się skontaktować z Tobą, jeśli mają jakieś pytania.
Dodaj numer do możliwości rezerwacji. Pamiętaj, że to to twoje wezwanie do działania (call to action), więc musi się naprawdę wyróżniać. Zapraszaj znajomych do sprawdzenia swojej witryny i poproś o opinie. Napraw wszystkie problemy, a następnie uruchom ją i zapowiedz się na Facebooku, Twitterze, Pinterestie i innych kanałach społecznościowych. Możesz też jawić się jako ekspert w wybranej branży – wystarczy jeśli założysz dodatkowo blog do strony i będziesz tam umieszczać depilacja laserowa przeciwwskazana oraz inne przydatne dla twoich potencjalnych klientek informacje. Pamiętaj, aby twój salon piękności został wymieniony w Miejscach Google, Yelp, Bing i innych głównych wyszukiwarkach lokalnych. Miliony ludzi poszukują obecnie lokalnych salonów. Nie chcesz być zgubiona gdzieś na dole strony w wynikach wyszukiwani by konkurenci zabrali ci wszystkich klientów.
Porady końcowe
Zawsze pytaj potencjalnych projektantów, czy możesz zobaczyć część ich pracy, zanim zdecydujesz się na zatrudnienie. Zawsze wzywaj do działania. W większości przypadków sprawdzi się fraza: „Zadzwoń do nas, aby umówić się na spotkanie”. Nie próbuj samodzielnie zaprojektować witryny. Jest znacznie bardziej skomplikowane niż myślisz.