Wskazówki SEO dla nowych stron

Uruchomiłeś nową stronę internetową, gotową na przyjęcie tłumów nowych klientów. Ale jeśli nikt nie znajdzie nowej witryny, jak zobaczą, co masz do zaoferowania? Dlatego właśnie optymalizacja wyszukiwarek (SEO) – zarabianie na ruchu za pomocą wyszukiwarek oraz WPTANIO pozycjonowanie WordPress – są tak ważnym tematem dla właścicieli witryn od ponad 20 lat. Ruch organiczny, jak wiadomo, jest siłą napędową wielu stron internetowych.

seo-3720384_960_720

Dowiedz się, jak działają wyszukiwarki.

Zła wiadomość na temat SEO jest taka, że nie jest to tak prosta, jak kliknięcie myszką. Nie jest to też rzecz jednorazowa. SEO musi być spójną częścią twojego marketingu. Dostępna jest także ogromna ilość informacji dostępnych online – skąd masz wiedzieć, od czego zacząć?

Dlatego stworzyliśmy ten poradnik, porady i taktyki dotyczące SEO. W przypadku większości stron internetowych obowiązują te same podstawowe rady – i zebraliśmy najlepsze, z którymi będzie łatwiej zacząć. Dobrą wiadomością jest to, że pomimo zasięgu większość właścicieli witryn nie realizuje SEO – zatem trochę poświęcenia czasu i zaangażowania i to pozwoli Ci wyprzedzić wiele konkurencji. Co więcej, są to pomysły, gotowe do wypróbowania i nie wymagają encyklopedycznej znajomości kodu.

SEO może wydawać się onieśmielające, ale każdy może zrozumieć podstawowe zasady. Bez względu na poziom umiejętności zawsze istnieje możliwość ulepszenia witryny. Gotowy żeby zacząć?

Jak skonfigurować SEO

Pierwszy krok do zarabiania na ruchu? Pobieranie ustawień witryny dla SEO. Nie oznacza to zmiany witryny (jeszcze nie!). Zaczniemy od niektórych dostępnych narzędzi, z których wiele jest bezpłatnych lub pochodzi z samych wyszukiwarek. Dzięki nim możemy przyjrzeć się temu, co dzieje się teraz, i uzyskać dane o tym, co możemy zrobić dalej.

Jako dyscyplina, SEO jest zalane narzędziami i ciężko jest zorientować się, z czego korzystać i w której sytuacji – to jest niczym pole minowe nawet dla doświadczonych profesjonalistów. Poniższe narzędzia są jednak niezbędne w każdej kampanii, pomocne, niezależnie od tego, czy jest to Twoja pierwsza strona, czy też 1000.

1. Dowiedz się, ile ruchu uzyskasz dzięki Google Analytics

Jeśli nie robisz nic innego, instalowanie oprogramowania analitycznego to jedyna wskazówka SEO, którą musisz wypróbować. Bezpłatny, elastyczny i wydajny Google Analytics pozwala śledzić, ile osób korzysta z Twojej witryny i co robią, gdy tam są.

Może śledzić sprzedaż, treści, które najbardziej interesują twoją publiczność, oraz to, jak twoja publiczność Cię może znaleźć. Rozpoczęcie korzystania z Google Analytics wymaga trochę wiedzy technicznej, ale jeśli używasz jednego z najbardziej popularnych systemów zarządzania treścią (CMS), takich jak WordPress, istnieje wiele narzędzi i szczegółowych porad, aby to zrobić w kilku krokach.

Google Analytics to ogromny temat, który zasługuje na własny przewodnik, ale zalecamy rozpoczęcie od samego zapoznania się z tym narzędziem.

2. Użyj Search Console, aby zobaczyć, co Google robi z Twojej witryny

Co by było, gdybym ci powiedział, że Google ma potężny zbiór narzędzi, które dokładnie informują, jak często indeksują Twoją witrynę, o czym myślą, a nawet sugestie dotyczące rzeczy, z którymi mają problemy? I że możesz to mieć? Za darmo? Chciałbyś tego, prawda?

Cóż, możesz – Google Search Console, to bezpłatna usługa, która pomaga monitorować i optymalizować skuteczność witryny w wynikach wyszukiwania. Rozpoczęcie pracy jest proste. Sprawdzasz, czy jesteś właścicielem lub administratorem witryny, dodając metatag do kodu HTML strony głównej, przesyłając plik na serwer lub konfigurując Google Analytics lub Google Tag Manager.

Daj mu kilka dni na zebranie danych, a wiele opcji należy do Ciebie. Użyj Search Console, aby upewnić się, że Google może zrozumieć Twoje treści, może sprawdzić, które zapytania napędzają ruch (oraz jak często użytkownicy klikają na Twoją stronę w wynikach wyszukiwania), monitorować problemy ze spamem związane z Twoją witryną. Search Console jest często pomijanym narzędziem, ale korzystanie z niego będzie miało ogromne znaczenie.

3. Uzyskaj więcej informacji dzięki Bing Webmaster Tools

W Polsce Google jest zdecydowanie dominującym graczem na rynku wyszukiwarek. Jednak nadal są miliony wyszukiwań przeprowadzanych codziennie za pomocą wyszukiwarki Microsoft. Zrozumienie tego, co myślą o Twojej stronie, to kolejny sposób na poprawę działań SEO. Podobnie jak Google, mają świetne narzędzie, Bing Webmaster Tools, z bezpłatnymi informacjami.

Ponieważ dajesz różne dane do Search Console, możesz także uzyskać różne pomysły na ulepszenie swojej witryny. Dostarczane są nawet raporty SEO i analizator SEO, dzięki którym możesz zacząć od rekomendacji praktycznych. Podobnie jak Search Console, istnieją różne sposoby weryfikacji witryny w celu zarejestrowania się i rozpoczęcia pracy.

search-engine-optimization-575032_960_720

Jak sprawdzić i znaleźć słowa kluczowe?

Jedną z części SEO, o której na pewno słyszałeś, jest szukanie słów kluczowych. W końcu za każdym razem, gdy korzystamy z wyszukiwarki, używamy słowa kluczowego (nazwa jest myląca, większość słów kluczowych zawiera więcej niż jedno słowo!) Wiele kampanii SEO zaczyna się od słów kluczowych – wiedza o tym, czego szuka publiczność w twojej niszy, jest ogromną zaletą. Podczas tego będziemy używać narzędzi do badania prawdziwych słów, które ludzie wpisują w wyszukiwarkach. Mówiąc językiem Internautów, a nie technicznym żargonem, chodzi o to jak do nich dotrzeć – tak jak w świecie offline.

Gdy masz różne propozycje słów kluczowych, możesz je wykorzystać do:

  • pozycjonowania stron
  • ulepszania treści
  • tworzenia przydatnych stron
  • znajdowania odpowiednich witryn w swojej niszy.

Podaj swojej stronie internetowej wszystkie tematy. Zacznijmy od czegoś praktycznego – pomyśl o wszystkich ważnych tematach, których dotyczy Twoja strona internetowa. Nie próbuj wymyślać każdej odmiany słowa kluczowego, ale zgrupuj swoje pomysły w grupach tematów.

Jeśli jednak uważasz, że nie masz na to czasu bądź też, że jest to zwyczajnie dla Ciebie za trudne – zawsze możesz się zwrócić do profesjonalistów. Aby to zrobić Sprawdź również: Pozycjonowanie w Niemczech.