Jak wybrać ogrzewanie do biura?

Zapewnienie odpowiednich warunków w miejscu pracy ma olbrzymie znaczenie. Dotyczy to także takich kwestii, jak właściwie dobrana temperatura. Do tego celu trzeba zastosować odpowiednie urządzenia grzewcze.

Jakie grzejniki sprawdzają się najlepiej w miejscach pracy? O czym trzeba pamiętać, podczas planowania instalacji grzewczej do biura? Na tym właśnie skupimy się w dzisiejszym artykule.

Dlaczego ogrzewanie biura jest tak ważne?

W naszym klimacie trudno wyobrazić sobie, że we wnętrzach budynków, w których przebywają ludzie, nie stosuje się urządzeń grzewczych. Warunki termiczne na zewnątrz przez ponad pół roku wymagają wprowadzenia odpowiednich rozwiązań, by w pomieszczeniach utrzymać właściwą temperaturę.

O produktach grzewczych do domów można przeczytać całkiem sporo na stronie: projektydomow1.pl. A jak wygląda kwestia ogrzewania biur?

Właścicielom biznesów zazwyczaj zależy na tym, by w miejscach pracy panowały optymalne warunki termiczne. Dlaczego? W głównej mierze wynika to z obowiązków, jakie nakładają na nich przepisy obowiązującego w naszym kraju prawa. Zasad BHP należy przestrzegać, by nie narazić się na dotkliwe kary.

Z drugiej strony utrzymanie odpowiedniej temperatury przekłada się także na efektywność pracowników, działających w danej przestrzeni. Jeśli temperatura jest zbyt niska lub zbyt wysoka, wówczas wydajność osób zatrudnionych spada, co odbija się na pogorszeniu wyników firmy.

Jaka powinna być temperatura w biurze?

Zakres dopuszczalnych temperatur w miejscach pracy jest określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej, dotyczącym ogólnych przepisów BHP. Pojawia się w nim informacja, że w pomieszczeniach, gdzie wykonuje się lekką pracę, na przykład właśnie w biurach, optymalna temperatura powinna wynosić 18 stopni Celsjusza. W pomieszczeniach, w których praca jest znacznie cięższa, temperatura nie powinna natomiast być niższa niż 18 stopni Celsjusza.

Przepisy nie precyzują górnej granicy. Podają jednak, że jeśli w pomieszczeniu do wykonywania obowiązków zawodowych temperatura przekracza 28 stopni, wówczas pracodawca jest zobowiązany do dostarczenia napojów oraz zadbania o odpowiednią wentylację i klimatyzację wnętrz.

Praktyczne rozwiązania grzewcze do biura

Sposobów na ogrzewanie biura jest naprawdę wiele. Wszystko zależy oczywiście od specyfiki danego budynku – obecnych w nim instalacji oraz jakości termoizolacji. Aby prawidłowo dopasować moc grzejnika, powinno się korzystać z kalkulatorów mocy.

Jak wybrać odpowiednie ogrzewanie? Do najpopularniejszych rozwiązań zaliczają się wciąż systemy centralnego ogrzewania z grzejnikami konwektorowymi, umieszczanymi we wszystkim pomieszczeniach. Są to rozwiązania najtańsze i dość wygodne w eksploatacji.

Optymalny komfort cieplny oraz odpowiednie rozłożenie temperatur (cieplej przy nogach niż przy głowie) oferuje ogrzewanie podłogowe. Takie rozwiązania powinny być jednak zaplanowane w biurze jeszcze na etapie prac budowlanych lub remontowych, gdyż wymagają rozłożenia całej instalacji pod wierzchnią warstwą podłogi. Nieco praktyczniejsze pod tym względem są folie grzewcze, które można znaleźć choćby na stronie Econovli.

A co jeśli w danym wnętrzu trzeba tylko okazjonalnie podnieść temperaturę? Wówczas z pomocą przychodzą elektryczne grzejniki przenośne w formie promienników na podczerwień lub termowentylatorów. Te ostatnie w okresie letnim można też wykorzystać do chłodzenia wnętrz.

Ogrzewanie do biura – funkcjonalne rozwiązania dla każdej przestrzeni

Sposobów na ogrzanie wnętrz biurowych jest sporo. Można stawiać na klasyczne systemy lub łączyć różne rozwiązania dla uzyskania optymalnych warunków. Wszystko po to, by zapewnić sobie i wszystkim wokół optymalny komfort pracy na co dzień, a nie tylko od święta.