Wymogi i kryteria przy dekorowaniu wnętrz pracowniczych

2-1

Od dawna wiadomo, że dekorowanie wnętrz pracowniczych, to wcale nie jest żaden luksus, ani wręcz jakaś ekstrawagancja. Do przeszłości odeszły czasy, kiedy pomieszczenia dla pracowników wyglądały bardzo surowo i nieprzyjemnie, włączając w to wszystkie biura. Może wyjątek stanowiły gabinety dyrektorskie, ale to tylko na wysokim poziomie zawodowym. Zwykłe biura, to często odrapane, szare ściany, biurka ze sklejki (również odrapanej), oraz drzwi, które nie zawsze normalnie się domykały.

Nie przymierzając, pomieszczenia pracownicze, jak szatnie, toalety itp. także nie należały do przyjemnych. To już jednak tylko wspomnienie, historia. Dzisiejsze wnętrza pracownicze wyglądają niczym apartamenty w najlepszych hotelach. No, może trochę przesadziłam, ale tamte, odległe, brudne i zaniedbane biura i wnętrza pracownicze, na pewno odeszły już do historii.

Jak dziś dekoruje się biura i pomieszczenia pracownicze?

www.nanolazienki.plWszędzie tam, gdzie pojawia się człowiek, pojawia się też jego „piękno”. Każdy ma swoje „piękno”, czyli coś, co uznaje za najlepsze i najbardziej adekwatne do każdej sytuacji.I właśnie to rzeczone „piękno” wciskamy wszędzie tam, gdzie pragniemy, aby cieszyło nam „oko”. Wcale nie musi oznaczać, że innym też tak się spodoba. Często się zdarza, że wcale się nie podoba, a nawet wywołuje odruchy zniesmaczenia, często odrazy. Ludzie różnie reagują na tzw. „piękno” bliźnich. Ważne jest, że nie zawsze się z tym przy nich obnoszą. Ale jeśli właścicieli owego „piękna” nie ma w pobliżu, wtedy jest zgoła inaczej. Mając na względzie te, oraz inne przyczyny, powstały kanony współczesnego „piękna”, trendu, którym kieruje się aranżator wnętrz.

Coraz częściej taki aranżator pojawia się w miejskich biurach, czy podmiejskich pomieszczeniach pracowniczych. Dekoruje wnętrza tak, jak sobie tego życzy właściciel, jednak zachowując jaką taką harmonię, ustaloną wcześniej jako kanon, czy trend w modzie. Jeśli właściciel ma silną osobowość, aranżator może się poddać jego pomysłom, proponując mu jednocześnie, zastosowanie się do obecnie panującego trendu.

Jakie to są wymogi?

Pomieszczenia i biura pracownicze mają swoje wymagania przy ich dekorowaniu. Powinny być przede wszystkim funkcjonalne, oraz dostosowane do potrzeb działalności. I tak, jeśli w biurze mamy komputery, to kable do nich powinny być schowane tak, aby nikt się na ich nie potknął i nie zrobił sobie krzywdy. To funkcjonalność. A gdzie piękno? W biurach, w których prowadzi się sprzedaż (intensywny marketing), powinno się zainstalować lustra do łazienki. Nie będą one tylko pięknie wyglądać.

Ale będą służyć wszystkim pracownikom celem pokazania im, jak zachowują się przy innych. Czy nie są nadmiernie ekspansywni, lub co gorsza zbyt bierni w tym co robią. Pracownicy mogą ćwiczyć pozy, mimikę, zachowanie itp. Wszystko to pozwoli poprawić wyniki sprzedaży, oraz ogólnie kontaktów międzyludzkich. W każdej pracy jest ważne, jak zachowujemy się względem innych. Przecież pracujemy z ludźmi i dla ludzi.