Lokal do wynajęcia na Ochocie? Sprawdź!
Szukając idealnego miejsca na biuro, musimy wziąć pod uwagę wiele czynników. Nie bez znaczenia jest, jaki typ działalności prowadzimy, czym zajmuje się nasza firma, częściej jednak patrzymy na lokalizację i cenę najmu. Warszawa to obecnie jedno z najszybciej rozwijających się miast Europy. Co roku osiedla się tu nawet sto tysięcy nowych lokatorów, oczywistym jest więc, że powstają zarówno nowe lokale mieszkaniowe, jak i użytkowe – w tym biura.
Nowocześnie, ale i tradycyjnie biuro? Na Ochocie!
Ochota to jedna z najstarszych i najgęściej zamieszkałych dzielnic Warszawy. Mało kto wie, że powstała, niejako rozwinęła się z królewskiej wsi, Wielkiej Woli. Sama nazwa Ochota pochodzi od… karczmy! Dzielnica najsilniej rozwijała się w okresie międzywojennym, obecnie także staje się coraz popularniejsza. To tu znajdziemy Wydział Fizyki, Bibliotekę Narodową, Kolonię Staszica czy też Kampus Ochota, Centrum Nowych Technologii UW. Wśród mnogości inwestycji można znaleźć nowoczesne bloki i wieżowce, a także biurowce. Biura do wynajęcia warszawa Ochota cieszą się stale rosnącą popularnością ze względu na wiele zalet dzielnicy, ale i samych budynków i lokali.
Perfekcyjna lokalizacja biura w korzystnej cenie
Jednym z największych atutów Ochoty jest jej położenie. Ochota leży blisko centrum, jest więc świetnie połączona z innymi dzielnicami. Z łatwością dojedziesz do wybranego biura metrem, tramwajem, samochodem, a nawet rowerem. Zastanów się nad tym, czy równie łatwo dojechać będzie do innych dzielnic, czy do biura bez problemu dotrą Twoi pracownicy i interesanci. Już zastanawiając się nad wyborem lokalu, oblicz, jaką kwotę możesz na niego przeznaczyć. Pamiętaj, że odpowiednia lokalizacja to inwestycja na lata – umowy najmu najczęściej są podpisywane na 3-5 lat. Ochota oferuje wiele ciekawych lokali biurowych – wiele z nich usytuowanych jest bezpośrednio przy Alejach Jerozolimskich, skąd łatwo dojechać zarówno do centrum, jak i na lotnisko im. Fryderyka Chopina. Dodatkową zaletą biurowców jest sąsiedztwo dużego centrum handlowego – Reduty. To tu znajdują się liczne sklepy, restauracje.
O czym nie wolno zapomnieć przy wynajmie powierzchni biurowej?
Świetnie zlokalizowany lokal to także taki, przy którym znajduje się parking. Nie wszyscy dojeżdżają do pracy czy na spotkania biznesowe samochodem, jednak każdy musi mieć taką możliwość. Warto sprawdzić także, czy budynek, gdzie znajdzie się Twoje biuro, ma ochronę i czy jest klimatyzowany. Klimatyzacja to w XXI wieku standard, niestety – starsze budynki mogą jej nie posiadać. Upewnij się, że budynek jest podłączony do światłowodu, nie ma problemów z kanalizacją. Jeśli wciąż wahasz się, jaką powierzchnię wynająć, zastanów się, ilu ludzi zatrudniasz, jak duże muszą być ich stanowiska, ile miejsca zajmie Ci kuchnia, łazienka. Nie można zapomnieć o równie ważnym pytaniu: czy masz w planach rozwój firmy? Jeśli istnieje perspektywa powiększania się biznesu, być może będzie trzeba pomyśleć o zapasowej przestrzeni.
W obronie Twoich interesów
Biura na Ochocie spełniają zazwyczaj najwyższe standardy. Nie wszystkie budynki są nowe, większość jest jednak dostosowana do potrzeb przedsiębiorców. Gdy już znajdziesz interesujące Cię biuro (a nawet przed rozpoczęciem poszukiwań!), warto zastanowić się nad zatrudnieniem brokera – eksperta ds. nieruchomości komercyjnych (biurowych). Broker to osoba znająca się na przepisach, rynku. Odpowie na wszystkie pytania, rozwieje Twoje wątpliwości i w razie potrzeby będzie pośredniczyć pomiędzy Tobą, a właścicielem budynku. Często zdarza się, że specjalista nie pobiera prowizji od najemcy lokalu, a jego wynagrodzenie opłaca wynajmujący. Ekspert może wynegocjować lepsze warunki finansowe dla najemcy, doprowadzić do umowy korzystnej dla obu stron.
Polecamy:
– Rekrutacja pracowników jest dla Ciebie wyzwaniem? Skorzystaj z kampanii rekrutacyjnych AD+HR!