Wypadek w czasie podróży służbowej – kto nas ubezpiecza?

Firefighters extricated a man from the Infiniti sedan, right, on Wednesday, Jan. 24, 2018, after three vehicles crashed on the 7000 block of Van Nuys Boulevard in Van Nuys. Four people were injured, and two of those were hospitalized. (Photo by Mike Meadows/Special to the Los Angeles Daily News)

Wypadki w trakcie wykonywania obowiązków zawodowych nie mają miejsca jedynie w siedzibie firmy, ale również podczas różnego rodzaju wyjazdów firmowych. Pracodawcy muszą więc zadbać o to, by ich pracownicy byli dobrze ubezpieczeni i w razie jakichkolwiek nieprzewidzianych zdarzeń mieli zapewnione profesjonalne wsparcie.

Podróże firmowe bywają bliskie i dalekie. Niektóry pracownicy jeżdżą codziennie, gdyż na tym polegają ich codzienne obowiązki. Tak jest na przykład w przypadku przedstawicieli handlowych, którzy muszą utrzymywać bezpośredni kontakt z klientami zarówno aktualnymi, jak i potencjalnymi. Zupełnie inaczej wyglądają natomiast dłuższe podróże służbowe w inne regiony kraju lub za granicę. Takie wyjazdy muszą być bardzo dobrze zaplanowane z dużym wyprzedzeniem, gdyż wszystko musi być dopięte na ostatni guzik.

Ubezpieczony środek transportu

W czasie podróży firmowej pracownik powinien poruszać się autem firmowym, które posiada pełen pakiet wszystkich ubezpieczeń. Jest to konieczne, aby w razie wypadku czy innego nieprzewidzianego zdarzenia można było nadal bez problemu wykonywać swoje obowiązki. Auto powinno więc posiadać nie tylko obowiązkowe ubezpieczenia, ale również różne dodatkowe, między innymi autocasco czy pakiet assistance. Takie ubezpieczenie gwarantuje, że w razie wypadku można liczyć chociażby na auto zastępcze lub wsparcie pracownika firmy ubezpieczeniowej, który zajmie się wszystkimi formalnościami. Jeśli samochód nie posiada ubezpieczenia, pracownik nie powinien wybierać się nim w podróż. Oczywiście, w razie wypadku nie będzie on odpowiadał za szkodę, jeśli będzie nie z jego winy. Natomiast sporo będzie problemów dla pracodawcy, który z własnej kieszeni będzie musiał pokryć szkodę.

Ubezpieczyć pracownika powinien pracodawca

Pracownicy, którzy jeżdżą w dłuższe podróże muszą być dodatkowo ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków czy mieć dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. To również należy przede wszystkim do obowiązków pracodawcy. Szczególnie ważne jest ubezpieczenie w sytuacji, gdy pracownicy jeżdżą służbowo za granicę. Muszą więc być doskonale ubezpieczeni, aby w razie wypadku czy innego nieprzewidzianego zdarzenia móc czuć się pewnie i bezpiecznie.

Im lepsze planowanie, tym mniej problemów w razie wypadku

Dobre ubezpieczenie dla pracowników to gwarancja, że nawet w razie wypadku obowiązki zawodowe będą wykonywane i nie będzie żadnego przestoju w funkcjonowaniu firmy. Każdy pracodawca powinien więc zadbać o sprawdzone polisy ubezpieczeniowe dla swoich pracowników, zarówno tych pracujących za biurkiem, jak i tych, którzy jeżdżą w dłuższe czy krótsze podróże służbowe. Owszem, składki na ubezpieczenie są dodatkowym kosztem, ale warto potraktować go jako inwestycję w spokojny sen. Dobre ubezpieczenie eliminuje wiele wydatków, które trzeba ponieść w razie wypadku. Im lepsze ubezpieczenie, tym mniej kosztów trzeba pokrywać z własnej kieszeni.