Zakładam firmę w USA – czy jest to w ogóle możliwe?

Praha,_Nové_Město,_Václavské_náměstí,_vlajka_USA_a_muzeum

Polska gospodarka od kilku lat przeżywa rozkwit. Zagraniczni inwestorzy przeznaczają środki na rozwój naszych firm, powstaje też coraz więcej działalności gospodarczych. Pomimo tego niektórzy przedsiębiorcy chcą działać na skalę światową, dlatego próbują swoich sił w kraju o tak stabilnej i rozwiniętej strukturze biznesowej, jak Stany Zjednoczone.

Dlaczego właśnie USA?

Najliczniej zamieszkiwany kraj Ameryki Północnej przyciąga ludzi z całego świata. Jedni przyjeżdżają tu w celach wypoczynkowych, inni szukają możliwości jakiegokolwiek zarobku, ale są też tacy, którzy wiążą całą swoją przyszłość z USA i chcą zmienić swoje życie poprzez założenie firmy, która potencjalnie właśnie tutaj ma największe szanse na powodzenie.

Takie założenie może wynikać z największego na całym świecie systemu gospodarczego. Trzy lata temu wartość PKB w Stanach Zjednoczonych wynosiła grubo ponad 16,5 tryliarda dolarów! Dodatkowo wciąż zwiększa się liczba konsumentów, którzy otwierają zarówno małe biznesy, jak i wielkie koncerny. Dzięki temu rynek amerykański przeżywa prawdziwe oblężenie.

Istotnym czynnikiem przyciągającym przedsiębiorców jest również bardzo szeroka możliwość działania przez sprzyjające przepisy prawne. Pomijając czas na rozpatrzenie wniosku o wydanie odpowiedniej wizy, samo załatwienie formalności w celu uruchomienia firmy zajmie nam zaledwie kilka dni. Wystarczy dokładnie zapoznać się z przepisami prawa federalnego i stanowego. W celu założenia własnej działalności konieczne będzie przede wszystkim zarejestrowanie jej w urzędzie powiatowym oraz otrzymanie numeru identyfikacji podatkowej. Dalsze kroki będą musiały zostać podjęte w celu wskazania lokalizacji, od której zależy wysokość stawek podatkowych, znalezienia i zatrudnienia pracowników czy uruchomienia firmowego konta bankowego.

Warto też mieć na uwadze liczne programy inwestycyjne, które na samym starcie pomagają małym i średnim firmom w rozkręceniu działalności, np. poprzez dotacje, pożyczki z atrakcyjnym oprocentowaniem czy szkolenia pracownicze. Można też liczyć na pomoc władz lokalnych, np. poprzez ulgi podatkowe dla nowych przedsiębiorców.

Jaki pomysł może sprawdzić się na amerykańskim rynku?

Przed złożeniem wniosku o rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, musimy dokładnie przeanalizować, jak w Stanach Zjednoczonych prosperuje sektor rynkowy, w obrębie którego będzie działać nasza firma. W tym celu należy prześledzić konkurencję i sprawdzić w jaki sposób funkcjonuje w poszczególnych stanach. Tylko przemyślany wybór oraz starannie przygotowany biznesplan mogą pomóc nam w utrzymaniu się na amerykańskim rynku.

Zdecydowanie największy potencjał tkwi obecnie w usługach technologicznych, np. w sektorze IT, oprogramowaniach komputerowych i mobilnych czy aplikacjach chmurowych. Dobrze radzą sobie też usługi biznesowe i elektroniczne oraz produkty użytku domowego, wzbogacone o innowacyjne rozwiązania. Nie należy jednak patrzeć na chwilowe trendy, tylko znaleźć przyszłościową branżę.

Źródło:

– Własna firma w USA: www.firmausa.pl