Wady i zalety pracy copywritera

Obecnie copywriter jest jednym z najbardziej rozchwytywanych zawodów. Może nim zostać niemal każdy, a do pracy potrzebujemy jedynie komputera podłączonego do Internetu oraz umiejętności pisarskich, które należy stale rozwijać. Wiele osób zapomina jednak o wadach tego zawodu, które istnieją jak w każdej branży.

Zalety pracy copywritera

Jedną z największych zalet pracy copywritera jest fakt, iż można wykonywać obowiązki zdalnie. Do pracy wystarczy jedynie komputer podłączony do Internetu oraz niewielka doza umiejętności pisarskich. Wielu pracodawców nie stawia bowiem na talent literacki, lecz umiejętność znalezienia odpowiedniego materiału źródłowego i dostosowanie go do potrzeb klienta. System pracy copywritera umożliwia ponadto świadczenie usług dla wielu podmiotów, a tym samym dywersyfikację zarobków. Możemy wówczas pracować zdalnie dla nawet kilkunastu klientów i czerpać z tego korzyści finansowe w oparciu o samozatrudnienie bądź np. umowę o dzieło. Ponadto, oferty pracy dla copywriterów sprowadzają się nie tylko do pisania tekstów zdalnie, lecz również pracy stacjonarnej w prestiżowych i znanych agencjach marketingowych. Tam copywriterzy zajmują się tworzeniem koncepcji strategicznych i kreatywnych dla cenionych marek.

Wady pracy copywritera

Wadami pracy copywritera są wszystkie minusy, które posiada praca stacjonarna. Można czuć przede wszystkim rozprężenie związane ze świadczeniem usług z domu oraz zmęczenie faktem, iż przestrzeń prywatna jest również miejscem służbowym. Ponadto, aktualnie na rynku pracy dla copywriterów panuje olbrzymia konkurencja. Z tego względu stawki za pisanie tekstów są bardzo niskie. Oznacza to, iż jedynie podejmując się dużej ilości zleceń jesteśmy w stanie utrzymać się z tego zawodu. Co więcej, praca ta nie daje stabilności finansowej, zwłaszcza wówczas, gdy jesteśmy zatrudnieni na nieopłacalną umowę lub gdy w danym miesiącu nie mamy zbyt dużej ilości zleceń.