Co nieco na temat zarządzania recenzjami salonów fryzjerskich i kosmetycznych

Przemysł kosmetyczny jest zdecydowanie w najlepszej formie w 2022 roku, a przyszłość wygląda obiecująco. Społeczeństwo nastawione na Instagram i dbanie o siebie płaci za to, by zachować dobrą kondycję i młody wygląd. Obecnie wyceniana na setki miliardów złotych branża ma wzrosnąć o kolejne 5-7% w ciągu zaledwie kilku lat. Doskonała reputacja online stała się więc koniecznością, a nie opcją.

Wiele salonów kosmetycznych i prywatnych gabinetów cierpi z powodu negatywnych recenzji, tracąc klientów każdego dnia z powodu tyranów jednego niezadowolonego klienta w Internecie. Jak poprawić reputację online salonów kosmetycznych, aby uzyskać stały napływ klientów i być w stanie stopniowo zwiększać stawki?

Przeczytaj tutaj co nieco na temat zarządzania recenzjami salonów, zarządzania reputacją online i nie tylko.

Potęga reputacji online

Na początek sprawdźmy kilka statystyk zarządzania przeglądami:

  • 72% użytkowników nie podejmie żadnych działań przed sprawdzeniem recenzji.

  • Jeśli Twoja firma nie ma opinii, 15% użytkowników nie ufa Twojej firmie na podstawie tego parametru.

  • Recenzje Google stanowią aż 57% opinii na całym świecie.

Nie trzeba dodawać, że reputacja online jest jeszcze bardziej krytyczna w branży kosmetycznej, gdzie status konkretnych autorytetów napędza firmy. Na przykład jest to praca indywidualnego fryzjera, którą ludzie sprawdzają przed umówieniem się na wizytę, niezależnie od tego, jak wspaniały może być salon, ludzie rezerwują u specjalistów kosmetycznych na podstawie ich osobistego portfolio i reputacji.

Jak klient znajduje specjalistów z branży kosmetycznej?

Branża kosmetyczna jest wyjątkowa z kilku powodów:

– Reputacja salonu opiera się na statusie kolorystów, stylistek paznokci, pracujących w nim chirurgów kosmetycznych, a nie odwrotnie.

– Negatywne recenzje mogą być niesprawiedliwe. Dzieje się tak z kilku powodów:

a) Usługi są często drogie.

b) Klienci mogą być niewykształceni w zakresie usługi i mieć stronnicze oczekiwania lub

c) W niektórych przypadkach usługa może być naprawdę słaba, a wyniki są trudne do skorygowania ze względu na charakter niektórych usług kosmetycznych.

Jak więc klienci sprawdzają, czy salon, o którym słyszeli, jest wart odwiedzenia?

Mapy Google [ten typ wyszukiwania można sortować według rankingu, co dowodzi, jak ważne jest posiadanie konta Google Business, na którym użytkownicy mogą zamieszczać recenzje]. Strona biznesowa na Facebooku, Twitter oraz Instagram to kolejne miejsca, gdzie trzeba się znaleźć z dobrymi recenzjami. Doskonale z napływem świetnych opinii radzi sobie https://www.fryzury.wroclaw.pl/.

Dlaczego warto zarządzać i poprawiać swoją reputację online?

Istnieje wiele pozytywnych nagród, które czekają na firmy, które uznają znaczenie reputacji dla salonów kosmetycznych i rozpoczną proaktywną pracę nad pozytywnym statusem online. Według statystyk im więcej negatywnych wzmianek otrzymasz, tym więcej stracisz klientów, a 22% użytkowników pada ofiarą tylko jednej negatywnej uwagi na pierwszej stronie. Pamiętaj też, że znaczenie ma tutaj zwiększona świadomość marki.