Zysk na szwalni – co opłaca się szyć?

pexels-photo-461035Szycie na niewielką skalę zamiast wielkiej masówki cieszy się w ostatnich czasach coraz większym powodzeniem. Firmy, które zajmują się projektowaniem i szyciem ubrań dla dzieci i dorosłych nie narzekają na brak klientów. Choć ich produkty są droższe niż te, które można dostać w galeriach handlowych, klienci doceniają przede wszystkim ich jakość, niepowtarzalny design oraz długa trwałość.

Założenie szwalni to dobry pomysł na biznes dla osób, które chcą zarabiać na branży krawieckiej. Szwalnia może pracować nie tylko pod marką własną, ale również szyć ubrania projektantów, którzy mają talent, za to nie posiadają żadnego zaplecza logistycznego czy technicznego. Jeśli jednak planujemy założyć szwalnię, warto podobnie jak w przypadku każdego innego biznesu zrobić najpierw dobry biznesplan i ocenić, czy jest to działalność, na której w danej lokalizacji będzie można zarobić.

Biznes krawiecki dobrze zaplanowany

Aby szwalnia miała racje bytu, potrzebna jest przede wszystkim dobra lokalizacja. Musi być to miejsce z odpowiednim dojazdem, odpowiednio przestronne i dostosowane do potrzeb tego rodzaju działalność. Kolejną kwestia jest inwestycja w maszyny do szycia oraz wszystkie inne akcesoria niezbędne przy profesjonalnym szyciu. Niestety, w fachowej szwalni nie sprawdzą się zwykłe, amatorskie maszyny do szycia. Muszą być to urządzenia doskonałej jakości, profesjonalne i niezawodne, aby wykonywać wszystkie prace szybo, sprawne i zawsze na czas. Kolejną kwestią jest załoga – w szwalni powinni pracować fachowcy z ogromnym doświadczeniem, którzy potrafią zamienić kawałek materiału w prawdziwe dzieło sztuki krawieckiej. Warto więc zadbać o to, by zgromadzić brygadę naprawdę doświadczonych szwaczek czy krawców.

Niszowa działalność może być strzałem w dziesiątkę

Zanim wystartujemy z działalnością, trzeba również zadbać o odbiorców oraz o rynek zbytu. Dobrze jest więc zrobić krótki research sprawdzić, na jakie ręcznie szyte ubrania jest obecnie duże zapotrzebowanie. Dobrym pomysłem może być chociażby szycie ubranek do chrztu, na które zapotrzebowanie jest praktycznie zawsze. Im ładniejsze, bardziej efektowne i przyciągające spojrzenia ubranka, tym lepiej. Warto więc zrobić co najmniej kilka projektów, aby klienci mieli z czego wybierać. Co więcej, jeśli zdecydujemy się na taki niszowy biznes, trzeba też pamiętać, aby poinformować potencjalnych klientów o jego istnieniu Dobrze jest wrzucić reklamy na portal katolicki o tematyce chrztów lub na portale parentingowe, które również często publikują porady na temat tej pierwszej ważnej uroczystości w życiu dziecka. Na początku działalność może nie przynosić zbyt dużych dochodów, jeśli jednak ubranka będą naprawdę ładne i efektowne, liczba klientów z pewnością będzie z biegiem czasu jedynie rosła, a szwalnia zacznie przynosić dochody. Co więcej, po czasie można wejść w kolejne niszowe szycie, jak chociażby alby czy sukienki do komunii. Na takie produkty również zawsze będzie zapotrzebowanie.