Jakich cech szukać u długoterminowego pracownika?
Rekrutacja i zatrudnianie nowych pracowników może być zarówno czasochłonne, jak i kosztowne dla firm. Firmy muszą nie tylko pracować nad utrzymaniem jak największej liczby ciężko pracujących pracowników, ale muszą także podejmować dobre decyzje o zatrudnieniu, aby uniknąć strat, jeśli chodzi o szkolenie nowych pracowników. Istnieją pewne cechy, których firmy poszukują przy zatrudnianiu nowych pracowników, co często można odkryć już podczas pierwszej rozmowy kwalifikacyjnej.
Oto kilka wyróżniających się cech, których należy szukać podczas sprawdzania nowych pracowników, które stworzyliśmy we współpracy z Fast Service.
Nastawienie na długoterminową relację zawodową
Rekrutacje mogą być drogie, biorąc pod uwagę inwestycje w szkolenie nowych pracowników, a firmy nie chcą zatrudniać kogoś, kto nie ma potencjału jako umowa długoterminowa. Rekruterzy powinni szukać cech zaangażowania i długowieczności w CV kandydata. Na przykład kandydat z dyplomem ukończenia studiów lub wieloma certyfikatami wskazywałby na pasję do nauki, rozwoju zawodowego i możliwości długoterminowego awansu.
Entuzjazm i zaangażowanie
Szukaj kandydatów, którzy są entuzjastycznie nastawieni i pasjonują się tym, co robią. Ich sukcesy powinny przebić się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Ludzie, którzy kochają pracę, którą wykonują, często pozostają w firmach dłużej niż ludzie, którzy pracują dla samej wypłaty. Entuzjazm to wspaniała cecha dla nowego pracownika – entuzjastyczni i wychodzący przed szereg pracownicy są często przydatni dla firmy, ponieważ prawdopodobnie są biegli w:
• zarządzaniu operacjami,
• planowaniu zasobów przedsiębiorstwa
• zarządzaniu opieką zdrowotną.
Dodatkowe umiejętności
Niektórzy menedżerowie ds. rekrutacji mogą poprosić potencjalnych nowych pracowników o wykonanie zadania lub pracę nad projektem, aby lepiej zilustrować ich zestaw umiejętności. Pracodawca chce znaleźć kandydata, który jest zmotywowany, podekscytowany aktywnym uczestnikiem wysiłków firmy i chętny do włożenia dodatkowego wysiłku, aby osiągnąć sukces w biznesie. Kandydaci, którzy zachowują spokój, jednocześnie prezentując swoje umiejętności rozwiązywania problemów, są często lepiej przygotowani do pracy pod presją i odpowiedzialnością, jaka może wiązać się z pracą.
Elastyczność
Podczas rozmowy z kandydatem ważne jest, aby zmierzyć jego „dopasowanie” na dwa różne sposoby. Po pierwsze, rozważ ich dopasowanie do samego stanowiska w oparciu o ich wiedzę, umiejętności i ogólną zdolność do skutecznego wykonywania wymaganych funkcji. Po drugie, zmierz ich dopasowanie do organizacji jako całości, wyobrażając sobie, jak osobiście „pasują” do kultury firmy. Pracownicy, którzy czują się dobrze na swoim stanowisku i mają poczucie przynależności do firmy, często zostają dłużej.
Praca zespołowa
W wielu sytuacjach pracownicy będą musieli współpracować w ramach projektu z kolegami z pracy. Nawet jeśli praca wymaga, aby większość zadań była wykonywana samodzielnie, będą chwile, kiedy pracownicy będą musieli pracować razem. Rekruterzy i menedżerowie ds. Rekrutacji zwykle pytają potencjalnych pracowników o to, jak dobrze pracują jako zespół i jaki rodzaj środowiska pracy preferują. Niektórzy pracodawcy mogą nawet zapraszać kandydatów na rozmowę grupową, aby zobaczyć, jak dobrze współpracują z wieloma osobami już zatrudnionymi.