Marketing w świecie handlu detalicznego online

W dzisiejszych e-czasach liczni partnerzy ECommerce oferują kompleksowe programy mające na celu rozwój Twojej firmy internetowej i opracowanie najlepiej dopasowanej strategii marketingowej online. W szybko zmieniającym się świecie handlu detalicznego w Internecie nie ma jednego zestawu zasad, które obowiązywałyby wszystkich.

Wiemy, że Twoim celem jest wyróżnienie się i maksymalizacja sprzedaży, dlatego tutaj celem jest zrozumienie, co sprawia, że Twój sklep internetowy jest wyjątkowy, a następnie wdrożenie najlepszej strategii, aby pomóc Ci:

  • uzyskać lepszą widoczność,
  • przyciągnąć odpowiednich klientów.

Dostosowana strategia marketingowa u partnerów e-commerce zaczyna się od zrozumienia, jak działa Twoja firma – w tym branża i konkurencja. Dobra agencja, która zajmie się tym działaniem dla ciebie z pewnością zadba o to, aby zapoznać się nie tylko z tym, jakie produkty i usługi sprzedajesz, ale raczej określić, gdzie są twoje mocne strony i „słabe punkty”, a następnie pomóc Twojej witrynie stać się bardziej atrakcyjną dla wykwalifikowanych potencjalnych klientów i o to właśnie powinien opierać się marketing sklepu internetowego po dokładnym zapoznaniu się z Twoją branżą i biznesem – agencja powinna być w stanie zarekomendować najlepsze metody przyciągania potencjalnych klientów do Twojej witryny.

Każda świetna strategia marketingowa zaczyna się także od zrozumienia odbiorców.

Po prostu zwiększenie ruchu na Twojej stronie nie wystarczy. Chociaż uważamy, że ruch jest ważny, koncentrujemy się na konwersjach i transakcjach – pokazując, dlaczego ktoś, kto szuka określonego produktu lub usługi, powinien kupić go od Ciebie w stosunku do konkurencji.

Nowe produkty wymagają specjalnej strategii marketingu internetowego, która koncentruje się na budowaniu świadomości. Na przykład, jeśli jesteś pionierem w swojej dziedzinie, opracowane powinno zostać rozwiązanie, które zapewni obecność Twojego nowego produktu w Internecie i dotrze do odbiorców, którzy mogą jeszcze nie szukać Twojego produktu. Agencja odpowiedzialna za marketing powinna również sprawdzać, gdzie są Twoi potencjalni klienci, kierując do nich reklamy, gdy odwiedzają inne witryny, niekoniecznie, gdy aktywnie szukają produktu.

Produkty o ugruntowanej pozycji wymagają innej strategii: wyróżnienia się ponad opakowanie i zapewnienia płynności całego procesu. W przypadku takich produktów należy używać narzędzi, od optymalizacji wyszukiwania produktów Google i optymalizacji wyszukiwania lokalnego, po różne kampanie typu pay-per-click, e-mail i kampanie displayowe.

Partnerzy e-commerce zwiększają zwrot z inwestycji (ROI) poprzez praktyczne podejście do realizacji strategii marketingu internetowego, z której Twoja firma najbardziej skorzysta. Wraz ze zmianami w Internecie konieczne jest dostosowywać i integrować nowe narzędzia dostępne dla Twojej firmy, od marketingu w wyszukiwarkach poprzez kierowanie behawioralne po obecność w mediach społecznościowych. Można też zastosować różne podejścia, w tym SEO, reklamy wirusowe i Twitter,. Wszystkie te techniki zmieniają sposób, w jaki informacje są publikowane w Internecie i jak ludzie mogą znaleźć Twój sklep i jego ofertę.