Jak wyróżnić się na eventach branżowych? Kilka sprawdzonych sposobów

business-english-trade-fair

Imprezy zawodowe to niepowtarzalna okazja na nawiązanie nowych kontaktów, podjęcie współpracy z wieloma kontrahentami oraz promocję lub poprawę wizerunku własnej firmy. W sytuacji, gdy w jednym miejscu spotykają się przedstawiciele tej samej branży, warto być o krok przed konkurencją, która także będzie chciała osiągnąć te same cele. Poniżej przedstawione sposoby pozwolą nam skutecznie się wyróżnić.

Stworzenie profesjonalnego stanowiska

Eventy branżowe często przybierają formę targów, na których przedstawiane są flagowe produkty i usługi danych firm, jak również te, które dopiero wchodzą na rynek. Aby zainteresować nimi potencjalnych klientów, należy zadbać o odpowiednią ekspozycję i prezentację, np. w formie pokazu podkreślającego ich największe atuty.

Wybicie się na tle konkurencji jest także możliwe dzięki przygotowaniu stoiska wykorzystującego nowoczesne technologie. Wykorzystanie animacji 3D i interaktywnych narzędzi, tj. ekrany dotykowe czy okulary wirtualnej rzeczywistości, przy jednoczesnym zachowaniu eleganckiego designu, z całą pewnością sprawi, że nikt nie przejdzie obojętnie obok naszego stanowiska.

Zatrudnienie personelu pomocniczego

Uczestnicy spotkań branżowych mocno doceniają możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami. Warto zaprosić do współpracy hostessy odpowiadające za nawiązywanie relacji z gośćmi imprezy, udzielanie im informacji na temat profilu działalności i największych osiągnięć firmy oraz prezentację jej produktów. Musi być to osoba posiadająca doświadczenie z uczestnictwa w tego rodzaju imprezach, wysokie umiejętności interpersonalne oraz perfekcyjną znajomość co najmniej jednego języka obcego ze względu na częste uczestnictwo zagranicznych kontrahentów i przedsiębiorców.

Należy również pomyśleć o innych pracownikach do zarządzania stoiskiem. Jedna hostessa nie będzie w stanie pogodzić wszystkich obowiązków, dlatego powinniśmy zaangażować do pomocy np. specjalistów ds. komunikacji z klientem, dodatkowych tłumaczy czy ekipę techniczną do obsługi i nadzoru nad nowoczesnymi urządzeniami.

Strzałem w dziesiątkę może okazać się zatrudnienie osoby dyskretnie zbierającej informacje. Imprezy branżowe to miejsce spotkań wielu firm, co warto wykorzystać do pozyskania danych na temat ofert naszej konkurencji. Pomoże to w późniejszym zaplanowaniu działań stanowiących odpowiedź na ruchy innych graczy z naszego sektora rynkowego.

Przygotowanie prezentów dla gości

Osoby, które zdecydowały się zajrzeć do naszego stanowiska, powinny spędzić przy nim dłuższą chwilę. Z pewnością umożliwi to zaserwowanie drobnego posiłku lub ciepłego napoju. Rozmowa przy kawie i ciastku sprawi, że odwiedzający będą chcieli dowiedzieć się więcej o naszym przedsiębiorstwie, a także zapamiętają je w sposób pozytywny.

O poprawie wizerunku naszej działalności mogą również zadecydować tzw. gifty, przyznawane gościom eventu. Do katalogów i ulotek firmowych warto dołączyć symboliczny upominek, niekoniecznie w postaci standardowego długopisu oraz notesu, które z pewnością zaproponuje konkurencja. Wskazane jest zaproponowanie czegoś rzadko spotykanego, np. wręczenie powerbanka z logiem i adresem facebookowym naszej firmy lub próbkę jednego z produktów, zwłaszcza jeśli mamy do zaproponowania coś, co dopiero wchodzi na rynek. Taki drobny gest przyniesie korzystny wydźwięk, a zarazem solidną bazę do nawiązania długofalowej współpracy.

Materiały wykorzystane w poradniku dostarczyła nam firma dreampromotion.pl oferująca kasetony reklamowe wykorzystywane również w celach marketingowych.