Od nawigację po kotwicę, czyli co zrobić aby poprawić konwersję na stronie?
Projektowanie efektywnej strony internetowej może być trudnym zadaniem. Nasuwa się pytanie, od czego zacząć?
Można to również poprosić o ulepszenie istniejącej witryny w celu:
zapewnienia lepszych ścieżek treści
wprowadzenia konwersji
przedstawienia znaczenia treści dla wyszukiwarek.
Odpowiedź: Twoja główna nawigacja.
Główne nawigacje w witrynie są jak płatki śniegu. Nigdy nie zobaczysz dwóch takich samych. Służą one wielu najważniejszym rolom strony internetowej, nawigatora.
Często łączą użytkownika ze strony docelowej z konwersją, od osoby poszukującej informacji do zasobnych treści lub autostrady do indeksowania wyszukiwarek. Niezależnie od roli, tworzenie głównej nawigacji z myślą o użyteczności i SEO okaże się owocne w przyszłości.
Poniżej znajduje się kilka zadań i uwag, które powinieneś zastosować w głównej konstrukcji lub przebudowie nawigacji.
W trakcie tego procesu musisz zadać sobie następujące kluczowe pytanie:
Czy naprawdę musimy linkować do tej strony z głównej nawigacji, czy powinniśmy dodać tę stronę?
Poniższe kroki pomogą potwierdzić Twoje zainteresowania połączonymi stronami.
1. Przepływ użytkowników Google Analytics
Zanim uspokoimy wyszukiwarki, musimy rzucić okiem na to, jak na stronie używana jest główna nawigacja. Pomoże nam to zrozumieć, w jaki sposób możemy połączyć kwestie związane z SEO z główną nawigacją, nie zakłócając użyteczności.
W swoim profilu Google Analytics przejdź do Przepływ użytkowników w segmencie Odbiorcy. Początkowo chcemy zobaczyć, jakie są wspólne ścieżki użytkowników w witrynie.
Czy widzisz określone zachowania ruchowe?
Następnie utwórz segment zaawansowany, aby wyświetlić wizyty, które zakończyły się konwersją lub transakcją.
Ponownie, czy widzisz określone zachowania ruchowe lub podobne do zwykłego użytkownika?
Wreszcie, podobnie jak ustawiliśmy zaawansowany segment do monitorowania konwerterów, teraz utwórz segment, aby zobaczyć, jak nie konwertery. Będzie to wymagało utworzenia nowego segmentu zaawansowanego, aby wyświetlać tylko wizyty z zerową realizacją celu.
Tutaj prawdopodobnie istnieje zauważalna różnica między konwerterami a nie-konwerterami. Jeśli nie, obawy dotyczące konwersji prawdopodobnie leżą gdzieś pomiędzy szybkością witryny, układem strony lub wiadomościami.
2. Mapa termiczna
W ostatnim ćwiczeniu uzyskaliśmy analityczny wgląd w typowe zachowania użytkowników podczas podróży przez stronę. Przenieś to na wyższy poziom, korzystając z danych mapy „termicznej”, aby zrozumieć wizualnie, gdzie kliknięcia mają użytkownicy komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych, a także gdzie zwracana jest aktywność / uwaga myszy.
Dołożyłeś wszelkich starań, aby zrozumieć zachowanie użytkowników. To zaczyna pokazywać ważny wgląd w to, jakie linki lub główne elementy nawigacyjne musimy zachować.
3. Tekst kotwicy
W idealnym świecie każdy wiedziałby o twojej nowej ofercie usługowej dzięki swojej chwytliwej innowacyjnej nazwie. Prawda jest taka, że potencjalny klient przybywający na stronę po raz pierwszy prawdopodobnie tego nie wie. Zaleca się, aby wywoływać swoje usługi i produkty o charakterze opisowym w głównym tekście kotwicy linku nawigacyjnego.
Chcesz wiedzieć więcej? http://www.akademiawirtualna.pl/ czeka!