Pozycjonowanie stron internetowych: czym jest i jak rozpocząć pozycjonowanie strony firmowej?

Chcesz, aby strona Twojej firmy była bardziej popularna i wchodziło na nią więcej internautów? Postaw na SEO – pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Na czym polega ta metoda promocji? Jak z niej skorzystać? Sprawdź teraz!

SEO, czyli pozycjonowanie – co to jest?

Wyszukiwarka internetowa Google to miejsce, z którego każdego dnia korzystają miliony Polaków. To właśnie tutaj poszukiwane są różne oferty – produkty i usługi, a także szereg innych informacji. Nie każdy użytkownik wyszukiwarki wie jednak, że korzystając z niej ma do czynienia z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie, czyli SEO (skrót od angielskiego search engine optimization) to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych, której zadaniem jest podwyższenie adresu, na którym wyświetla się adres promowanej strony WWW. Najczęściej bazą do prowadzenia działań reklamowych jest wyszukiwarka Google.

Dlaczego wysoka pozycja w wynikach Google ma tak duże znaczenie?

  • Strona jest od razu widoczna, dlatego wchodzi na nią wielu internautów,
  • Większy ruch na stronie przekłada się na duże zainteresowanie ofertą,
  • Dobrze widoczna strona jest łatwiejsza w zapamiętaniu – jest bardziej popularna i rozpoznawalna,
  • Firma lub marka, której strona jest pozycjonowana, zyskuje profesjonalny wizerunek i traktowana jest jako bardziej godna zaufania.

Jak przebiega pozycjonowanie stron WWW?

Aby strona mogła uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania w Google, poddawana jest zróżnicowanym działaniom. Obejmują one poniższe czynności:

  1. Audyt strony WWW – na początku agencja prowadząca pozycjonowanie stronprzeprowadza audyt SEO, którego zadaniem jest uzyskanie informacji o tym, czy promowana strona jest przygotowana do dalszych działań.
  2. Optymalizacja strony internetowej – włącza działania prowadzone na stronie, które odnoszą się między innymi do jej kodu, struktury, treści, grafik, meta-tagów.
  3. Pozycjonowanie – zespół działań odbywających się poza stroną internetową, które służą do zdobywania linków (link building) prowadzących na stronę internetową. Zaliczają się do nich publikacja artykułów sponsorowanych, prowadzenie firmowego bloga, strony firmy w social media, stworzenie wizytówki Google, katalogowanie stron.
  4. Analiza SEO – wraz z pozycjonowaniem realizowane są także działania służące analizie efektów promocji. Dzięki nim można prowadzić działania SEO jeszcze skuteczniej.

Jak zacząć pozycjonować stronę firmową?

Najlepiej, aby pozycjonowanie stron zostało zlecone eksperckiej agencji SEO, która specjalizuje się w prowadzeniu promocji tą techniką. Dzięki temu można mieć pewność, że jej działania będą sukcesywnie prowadziły stronę na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Warto jednocześnie podkreślić, że pozycjonowanie powinno być realizowane jako dłuższa kampania reklamowa, stąd też warto sprawdzić długoterminowe oferty agencji. Wiele z nich może zaproponować atrakcyjne upusty przy zawarciu umów na określony czas.

Z ofertami, cennikami oraz referencjami pomocnymi w wyborze najlepszej agencji SEO można zapoznać się online.