Uzdatnianie wody w Chinach – czyli jak się wbić na rynek filtrów wodnych na Wschodzie?
Rynek filtrów wody w Chinach w ostatnich latach szybko się rozwija. Według firm zajmujących się badaniami rynku, 70% krajowej wody pitnej w Chinach jest bardzo zanieczyszczone. Rząd Chin nawet stwierdził podczas swoich badań w 2011 r. że można było w niej znaleźć wiele toksycznych substancji, takich jak rtęć i arsen. Coraz więcej chińczyków martwi się zdrowiem i decyduje się na zakup zaawansowanych oczyszczaczy wody. Dlatego szacuje się, że w najbliższej przyszłości sprzeda się kilkadziesiąt milionów sztuk, a połowa chińskich rodzin wykorzysta oczyszczarkę do uzdatniania wody do 2020 r.
Prognoza i szansa rynku filtrów wodnych w Chinach
Raport opublikowany przez TechSCi Research w 2002 r. traktujący wokół tego zagadnienia stwierdził, że rynek uzdatniania wody wzrośnie o 25% w latach 2015-2020. Głównymi graczami na chińskim rynku są Qin Yuan, Angel i Midea.
Czy Polacy również skorzystają z chińskich potrzeb?
Jeśli i Ty szukasz źródła w biznesie sprzedaży oczyszczaczy wody online, musisz wiedzieć iż są dwie nazwy, o których musisz wiedzieć, aby dotrzeć do swoich chińskich klientów JD.com i Tmall.com. Pierwszą witryną, na której można sprzedawać swoje produkty, jest JD.com, zwana również Jing Dong Shang Cheng – to chińska strona internetowa B2C założona przez Liu Qiangdong w 1998 roku z siedzibą w Pekinie. Następnie jest Taobao B2C e-commerce witryna. Jednak i drugiej udało się mocno działać online i dlatego dzisiaj prężnie sprzedają różnego rodzaju produkty od odzieży do artykułów gospodarstwa domowego – w tym również filtry wodne. Można się na nich wzorować, by wiedzieć w jaki sposób wejść na chiński rynek online w tej branży.
Jak wejść efektywnie w ten biznes?
Przede wszystkim musisz dostosować swoją witrynę, a tym samym strategię SEO, aby spełnić wymagania i reguły rządu chińskiego. Można również zoptymalizować witrynę internetową tak, by znalazła się wśród pierwszych na wybranym zestawie słów kluczowych – skupiając się głównie na frazie uzdatnianie wody w języku chińskim i angielskim. Innym sposobem na wejście w ten rynek z rozmachem jest zrobienie kampani PPC. Oznacza to w zasadzie, że płacisz określoną kwotę wyszukiwarkom w celu pozyskania lepszego miejsca w rankingach w przypadku niektórych słów kluczowych.
Co dalej?
Teraz, gdy wiesz, gdzie możesz sprzedawać swoje produkty, musisz przyciągnąć chińskich użytkowników do swojej witryny oferującej filtry wody, ale najważniejsze, musisz podnieść świadomość marki. Korzystanie z usług agencji zajmującej się internetowy PR, udzielanie wywiadów dla witryn internetowych, sprawi, że twoja marka będzie bardziej widoczna dla chińskiego potencjalnego klienta.
Korzystając z tych wiadomości podziel się odpowiednimi informacjami na temat swoich produktów próbując dojść do chińskich głównych mediów społecznościowych. Połowa chińskiej populacji jest połączona z Internetem. Według China Internet Watch, jest ponad 660 milionów chińskich internautów i szacuje się, że około 90% z nich posiada konto social media to kanał z którego możesz skorzystać, aby wejść na ten rynek.
Opracowano wspólnie z portaleem http://www.klarsan.pl
Dobry, sprawdzony automat do wody jest o wiele lepszą opcją w firmie niż kupowanie wody butelkowanej. Przede wszystkim, woda jest o wiele łatwiej dostępna, schłodzona, doskonale gasi pragnienie w upały. Dużą zaletą automatów do wody w firmach jest także oszczędność środowiska – nie generuje się w ten sposób setek plastikowych butelek, których często nie ma gdzie wyrzucać.