Z jakich gadżetów reklamowych korzystają polscy przedsiębiorcy?

laptop-3190199_960_720 (1)

Dbałość o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo istotnymi elementami każdego przedsięwzięcia. W końcu bez klientów firma nie może funkcjonować. Kiedy i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy biznesmeni?

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

Jak wychodzi z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy menadżerowie chętnie korzystają z możliwości dawania gadżetów reklamowych. Choć właściciele firm są w pełni świadomi siły reklamy w internecie, nadal wielu z nich uznaje, że najlepszym i najtańszym nośnikem są tradycyjne upominki. Według zdecydowanej większości biorących udział w ankiecie (70,7%), drobne upominki są skutecznym sposobem popularyzacji przedsiębiorstwa. Warto mieć to na uwadze, decydując się na kupno gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Szczególnie ciekawe są różnego rodzaju torby reklamowe takie jak https://www.tampogadzet.pl/c/torby-torby-prezentowe, które są ekologicznym i zarazem praktycznym prezentem.

Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

Wyniki badania z 2015 roku mówią o tym, że duża część przedsiębiorców, bo aż 82,93%, decyduje się na zakup produktów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy – w oczach dotychczasowych i przyszłych klientów. Pośród najważniejszych kryteriów, jakie menadżerowie biorą pod uwagę, decydując się na kupno firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:

  • jakość (68,2%) – właściciele firm, chcący wręczyć swoim klientom upominek, coraz częściej szukają cennych i oryginalnych przedmiotów, dopasowanych do upodobań danego kontrahenta,
  • cena (63,4%) – szefowie firm zmagający się z ograniczonymi firmowymi budżetami powinni szukać takich prezentów, których stosunek ceny do jakości jest korzystny;
  • wygląd (65,8%) – właścicielom firm zależy na tym, aby wręczane przez nich prezenty były ładne i dopracowane; istotny jest nie tylko sam prezent, ale również jego zewnętrzne opakowanie; wśród najchętniej kupowanych znajdują się upominki takie jak płócienna torba na zakupy; jest to idealny wybór, gdyż z jednej strony jest w pełni funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że organizacji bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować pozytywny wizerunek w oczach kontrahentów;
  • funkcjonalność (56,1%) – właściciele firm nadal mocno pragmatycznie patrzą na przekazywanie gadżetów, starając się, aby miały one charakter praktyczny; z tego też powodu wielu właścicieli firm decyduje się na zamówienie firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy produktów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się zwłaszcza w przypadku klientów przyjeżdżających do pracy rowerem lub pracujących na otwartym terenie; część przedsiębiorców zamawia też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy zamawia na nich firmowy nadruk.

Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

Polscy właściciele firm najczęściej sięgają po artykuły promocyjne w formie produktów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne artykuły, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są też na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zapomniane w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można nabyć w niskiej cenie – widać zatem wyraźnie, że produkty te spełniają kluczowe kryteria, które menadżerowie biorą pod uwagę podczas zakupów. A komu przede wszystkim je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najczęstszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych właściciele firm zaliczają zwykle wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).

Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może przynieść firmie konkretne korzyści w postaci:

  • utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • promocji produktów i usług firmy;
  • wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.

Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i partnerów biznesowych upominkami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać również o tym, że przedsiębiorca może zaliczyć wydatki związane z zakupem upominków firmowych jako koszty reprezentacji i promocji, w rezultacie czego odliczyć od nich podatek VAT. Duża część przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które łączą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów małymi prezentami.