Zaskocz swoich klientów foto-prezentem! Kilka ciekawych rozwiązań do wyboru
Podtrzymywanie dobrych relacji z klientem jest kluczem do osiągnięcia sukcesu przedsiębiorczego. Poza sumiennym wywiązywaniem się z powierzonych zleceń, warto również dać coś dodatkowego od siebie. Bardzo miłym gestem w stronę naszych stałych kontrahentów będzie wręczenie jednego z kilku oryginalnych firmowych foto-prezentów. Więcej na ten temat opowie Mariusz Grzelak, właściciel drukarni cyfrowej.
W ostatnim czasie wyraźnie nasiliła się moda na upominki z wykorzystaniem personalizowanych zdjęć. Czym jest to spowodowane?
Największy wpływ na to ma ogromny rozwój techniki fotograficznej. Zastępują one standardowe albumy, które jeszcze 10 lat temu były bardzo popularnym prezentem. Dochodzi do tego szybkość realizacji i niewielkie koszty zamówienia. Do niedawna musieliśmy biegać do fotografa i wywoływać zdjęcia. Teraz możemy to zrobić w dosłownie parę minut, nie odrywając się od komputera.
Czy firmy chętnie korzystają z takich rozwiązań?
Zdecydowanie! Ich właściciele mają świadomość, że o klienta należy dbać, aby dalej korzystał z naszych usług. Drobny gadżet jest do tego idealnym rozwiązaniem. Szczególny wzrost zleceń odnotowujemy oczywiście w sezonie świątecznym, lecz coraz częściej przedsiębiorcy wykorzystują do tego inne ważne okazje, jak np. jubileusz firmy. Prowadząc własną działalność sam lubię wręczyć swoim kontrahentom i współpracownikom taki drobny, dedykowany podarunek.
Jaką formę foto-prezentu Pańscy klienci wybierają najczęściej?
Od lat triumfy święcą fotoksiążki, które mogą posłużyć zarówno jako sentymentalna podróż w czasie, jak i bardzo udana reklama. Personelowi mogą przypominać miłe wydarzenia, jak np. wyjazdy integracyjne lub targi zawodowe, natomiast klienci mogą dzięki niej dowiedzieć się więcej o ogólnej historii firmy, powstawaniu jej siedziby, tworzeniu zespołu, kulisach realizacji strategicznych kampanii lub wprowadzaniu na rynek kluczowych produktów. Ostatnio zauważyłem też tendencję do zamawiania fotoplakatów. Zapewniają one atrakcyjne wrażenia wizualne, pięknie zdobią ściany, a także zachęcają do współpracy jako rodzaj promocji. Można oprawiać je na różne sposoby, choć osobiście polecam użycie niedrogiej antyramy, która zabezpiecza materiał przed uszkodzeniami i zabrudzeniami, a jednocześnie dodaje elegancji.
Otrzymuje Pan również zlecenia na wykonanie pamiątek z indywidualnymi nadrukami?
Tak, coraz częściej. Zazwyczaj otrzymuję grupowe zdjęcie pracowników wykonane podczas sesji biznesowej i rozmieszczam je na całej dostępnej powierzchni lub też logo, które lokuję w centralnym miejscu, a przedmiot z jego wykorzystaniem wykonuję w barwach zgodnych z identyfikacją wizualną firmy. Właśnie w ten sposób powstają personalizowane kalendarze ścienne i biurowe, notesy, teczki, zegary, podkładki pod myszkę czy etui do telefonów i tabletów. Sam śledzę różne nowinki, od czasu do czasu podpowiadając swoim klientom, co może szczególnie się spodobać i wzbudzić zainteresowanie. Moimi faworytami są kubki, na których zdjęcie odsłania się wraz z nalaniem do niego gorącego napoju, a także fotopuzzle. Należy ułożyć wszystkie elementy, aby powstał logotyp naszego przedsiębiorstwa.