Organiczne wyniki wyszukiwania – co zrobić, by mieć tam swój sklep?

Większość kupujących, nie ma czasu ani cierpliwości, aby spojrzeć poza pierwszą lub dwie strony wyników wyszukiwania, gdy szukają czegoś online. Jeśli nie pojawią się w wynikach wyszukiwania potencjalnych kupujących, nie będą nawet wiedzieć, że istniejesz – nie mówiąc już o tym, że chcieliby odwiedzić swój sklep internetowy.

Aby dotrzeć do większej liczby kupujących, musisz zoptymalizować witrynę e-commerce, aby zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pomoże Ci to zwiększyć ruch organiczny w Twojej witrynie. To żadna nowość, że pozycjonowanie sklepu internetowego ma znaczenie.

To prowadzi nas do SEO – trzy litery, które kręcą głowami wielu ludzi.

Dobrą wiadomością jest to, że wraz z ewolucją algorytmów wyszukiwarek SEO odchodzi od praktyki, która nie jest związana z tym, jak ludzie faktycznie wchodzą w interakcję z treścią, do priorytetowego traktowania:

  • użyteczności,
  • zaufania,
  • trafności.

Oto, w jaki sposób możesz zdobyć punkty SEO i dotrzeć do właściwych klientów za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Optymalizacja słów kluczowych

Jeśli chcesz, aby klienci mogli znaleźć Twój sklep za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania, musisz mieć odpowiednie słowa kluczowe na swoich stronach, abyś mógł uzyskać wysoką pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Przeprowadź badania słów kluczowych

Pierwszym krokiem jest określenie słów kluczowych, które chcesz uszeregować na swojej stronie głównej, stronach produktów i postach na blogu.

Wybierając słowa kluczowe, weź pod uwagę trafność, liczbę wyszukiwań i trudności w rankingu.

Na początek powinieneś dobrze zrozumieć osobowość kupującego, aby zobaczyć, jakie są jego zainteresowania lub pytania dotyczące twoich produktów. Możesz przeszukiwać niszowe fora, aby zobaczyć, o czym mówią Twoi potencjalni nabywcy i jak o tym mówią.

Ponadto Facebook to dobre miejsca do badania popularnych dyskusji i pytań w tematach związanych z Twoimi produktami. Następnym krokiem jest określenie dokładnych słów kluczowych, których idealni klienci mogą użyć podczas wyszukiwania.

Słowa kluczowe w treści to 2- lub 3-wyrazowe frazy, które mają przyzwoitą liczbę wyszukiwań. Są bardziej szczegółowe niż słowa kluczowe zawierające pojedyncze słowa, które są szalenie konkurencyjne, zbyt szerokie i nie zapewniają konwersji.

Długie słowa kluczowe to długie frazy (4+ słowa), które zwykle są dość specyficzne. Każde z tych słów kluczowych o długim ogonie nie ma dużej liczby wyszukiwań, ale po dodaniu stanowią większość wyszukiwań online. Jeśli wpiszesz słowo kluczowe body w Google i przewiniesz do dołu wyników wyszukiwania, zobaczysz listę „powiązanych wyszukiwań” tego słowa kluczowego. To świetne miejsce, aby uzyskać pomysły na słowa kluczowe z długim ogonem. Google Keyword Planner pozwala zobaczyć opcje słów kluczowych, uzyskać liczbę wyszukiwań i trendy, używać wielu list słów kluczowych do generowania pomysłów na nowe słowa kluczowe i określać ich komercyjne przeznaczenie.

Szpieguj swoich konkurentów

Jeśli chcesz przewyższyć konkurencję w wynikach wyszukiwania, musisz znać słowa kluczowe, na które są w rankingu. Możesz sprawdzić Page Authority (PA) i Domain Authority (DA) konkurencji. Jeśli są znacznie wyższe niż twoje, oznacza to, że konkurowanie z nimi przy użyciu tych samych słów kluczowych będzie trudne.