Wypromuj swoją firmę – nietypowe pomysły
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak sprawić, by Twoja firma stała się istną perełką wśród towarów współczesnego, trudnego rynku? Myślisz, że to trudne? Nic bardziej mylnego! W zasadzie wystarczy zapewnić swojemu przedsiębiorstwu godną ocenę rynkową. Przypominasz sobie może nachalnych ulotkarzy, którzy napastowali dosłownie każdego przechodnia, próbując “wcisnąć” mu nieelegancką, tandetną gazetkę reklamową? No właśnie… Sęk w tym, że społeczeństwo na ogół nie patrzy przychylnym okiem na przykrych nagabywaczy.
Poza tym, bądźmy realni, większość z potencjalnych interesantów danej usługi rezygnuje z pomysłu w momencie gdy tylko poczują, że przedstawiciel handlowy bierze nad nimi górę i za wszelką cenę próbuje “upchnąć” właśnie swój produkt. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, bowiem chyba nikt nie lubi, gdy ktoś wchodzi mu na głowę. Wiedz, że firma, aby zyskać w oczach klienta powinna zakrawać na wysoką jakość, elegancję i indywidualne podejście do klienta. Liczy się pierwsze wrażenie i szacunek. Zamiast inwestować w tanie gazetki i zasypywać nimi przechodniów, zareklamuj się nieco bardziej dyskretnie.
Wystarczy, że zamówisz kilka notesów reklamowych, długopisy, ołówki, kubki, smycze na klucze, balony, portmonetki… oczywiście wszystko z logiem swojej firmy! Wbrew pozorom, jest to bardzo przemawiająca forma reklamy, ponieważ nikomu niczego nie narzuca, nie zaśmieca niepotrzebnie kobiecych torebek, lecz dumnie prezentuje markę na co dzień. Chyba nikt nie poczuje się urażony tym, że otrzymał kubek do picia porannej kawy, na którym widnieje Twoje logo reklamowe. To raczej prezent, aniżeli reklama! Każdego dnia będzie reprezentował Twoje usługi, będą patrzeć na niego nie tylko posiadacze gadżetu, ale i ich znajomi, rodzina, przyjaciele lub współpracownicy.
Przy chwili przerwy, każdy na niego spojrzy, przeczyta krótką i treściwą informację. W razie chęci skorzystania z Twoich towarów lub usług, przypomni sobie właśnie o Tobie! Równie ciekawą, a może i nawet bardziej przemawiającą formą reklamy są… świąteczne akcesoria! Dlaczego akurat te? Święta kojarzą się każdemu Polakowi z ciepłem rodzinnym, spokojem, szczęściem i radością! Jeśli, Ty, jako dumny i elegancki przedsiębiorca złożysz im świąteczne życzenia, oczywiście całkowicie bezinteresownie, będziesz postrzegany jako życzliwy, skromny człowiek, który zasługuje na szacunek.
To jest właśnie argument na to, dlaczego warto odrzucić przestarzałe już metody rozprzestrzeniania jaskrawych, tandetnych ulotek, na rzecz przyjemnych akcesoriów świątecznych. Kolorowe stroiki, łańcuchy czy bombki choinkowe budują w głowie potencjalnego klienta obraz przedsiębiorcy jako osoby ciepłej i rodzinnej (przy okazji zerknij tutaj kpz.pl). Chyba każdy chciałby z kimś takim współpracować, czyż nie? Nikogo nie namawiasz do skorzystania ze swoich usług, nie zachowujesz się jak zdesperowany człowiek żebrzący o klienta, lecz jesteś spokojny, opanowany i zamiast standardowych, prostych i tanich ulotek, wręczasz przydatny podarunek. Logo Twojej firmy, nadrukowane na gadżecie nikogo nie razi, lecz jedynie informuje o tym, jakie usługi świadczysz… Czysta psychologia biznesowa 🙂